torsdag 28 februari 2008

thailand











ja nu har man varit hemma en dag då. lite värdelöst och skönt på samma gång. resan var helt underbar. rekomenderar ALLA att åtminstonde en gång åka dit. billig mat och shopping, trevliga människor, varmt väder och underbara stränder. var på utflykt till similand island... och träffade chang... en lustig filur som pratade hysteriskt roligt. =) kan bli så att elin och jag kan råka driva nån till vansinne med detta prat som härmar den lustiga filuren men de e bara för att de e så kul...=)

annars låg man mest på stranden och slappa och badade. shoppade lite i phuket en dag i ett jätte köpcentrum. och såg massa ödlor, krabbor och käftor... en ödla var läskigt stor.... vi roades även av oscars och hans imitation av ett sjölejon i barnpoolen...=) mkt underhållande. och både elin och jag har försökt undvika dränkning i poolen av respektive parter. i havet fick man vara i fred då pojkarna mest roade sig med att bli omkullslagna av vågor. inte kul då man om man har otur hamnar mitt i vågen och rullar runt som i en torktumlare för att sekunder senare sitta uppe på stranden med sand ÖVERALLT och inte riktigt fatta vad som hände... =)

i dag har man varit på bokrea och skaffat sig lite böcker och flängt runt med saker till familjen... så nu e man rätt trött... trots sömn i natt är kroppen lite inställd på thailandtid än och där e klockan nu tjugo över fyra på morgonen så...

1 kommentar:

Anna sa...

Hej! Hoppas du har haft det riktigt bra på semestern, såg skönt ut! Få se om jag törs ge mig iväg dit nån gång. Vi ses!