onsdag 19 november 2008

Arbetsintervju i morgon

Jaha, vi får se om jag överhuvudtaget hittar dit i morgon då. Vet inte riktigt hur jag känner inför det hela, är egentligen nog glad över möjligheten, men jag måste erkänna att nya situationer är lite skrämmande i min värld. Tänk om jag får det? Helt nya saker att göra, nya människor att jobba med... som vanligt rädslan över att de andra i personalen ska vara otrevliga eller tycka illa om mig... tänk om de tycker jag är dålig liksom? Snacka om att egentligen inte ha något självförtroende! Blir så trött på mig själv och jag försöker jobba på det men det är inte alltid så lätt. Ibland skulle jag bara vilja gömma mig och aldrig behöva utsätta mig för nya saker utan bara fortsätta jobba på Åsgården för det är där jag lärt mig hur det fungerar. Men jag glömmer att jag var ny där med en gång, och då var jag antagligen rätt kass eftersom jag lärt mig det jag kan om äldreomsorgen genom det jobbet och den personal som funnits där.

Nu kan det ju vara så att jag inte ens får något jobb där, det vet jag ju inte än, men om jag får det ska jag allafall prova! Trivs jag inte så är det så, men jag behöver ge det en chans för min egen skull, för att visa att jag kan! Men jag önskar mig nog lite bättre självförtroende i julklapp eller så.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jo man glömmer lätt att man själv varit ny en gång... men det gick ju väldigt bra sist du var nyast på stället och det här kommer ju att gå ännu bättre eftersom du har erfarenhet nu :)

Klart det kommer att gå bra imorron, jag håller tummarna. Lycka till!!

Anonym sa...

Tänk på allt nytt som du lär dig bara av att gå på en intervju, massor!!!
Var förbered på att dom kommer att be dig säga tre positiva saker och tre negativa saker om dig själv hehe.
Det kommer att gå jättebra, det är jag säker på:)
kram Tes