tisdag 18 november 2008

Godmorgon!

Jaha, ny dag nya äventyr eller nåt då... Idag ska ajg skjutsa svärmor till vårdcentralen och sånt och sen ska jag ut till mamma och hälsa på lite. Får ta min skruttbil och klättra in från passagerarsidan idag igen då. Slipper allafall krypa in från bakluckan som Christer fick göra igår.

Lååång historia men kortfattat så har låset i förarsidan helt gått sönder, enda dörren som går att låsa upp med nyckel efter som passagerarsidan inte fungerat sen lååång tid tillbaka. Så Christer fick bryta sig in från bakluckan (som går att öppna). Numera kan man inte låsa passagerarsidan för då kommer man inte in. Så det går inte att ta bilen nånstans för man vill inte ha den olåst.

Det enda goda som kom ur den eländiga gårdagen var att vi ska ner på banken på onsdag och titta på lånmöjligheter och sen ska vi shoppa ny bil! Jag kan ju inte söka jobb om jag inte kan ta mig till jobben liksom. För let's face it, det finns inte gott om jobb i Sala på cykelavstånd. Så efter mycket diskussion och suckar över varför bilen var tvungen att kajka ur nu efter att ha gått igenom besiktningen helt blev beslutet en ny bil! Så nu är det bara att börja leta då!

Inga kommentarer: