måndag 24 november 2008

Twilight

Jag har gått och blivit kär. Kär och alldeles allmänt besatt faktiskt. Att jag inte läst twilight serien tidigare är ju alldeles fruktansvärt egentligen, samtidigt som det kanske hade varit bäst för mig om jag inte läst dom. För nu kommer jag vara alldeles deprimerad och besviken ett bra tag framöver. För hur mycket jag än vill så är jag inte Bella. Jag har ingen alldeles egen Edward, eller Jacob. Och mitt liv är definitivt inte lika spännande och fyllt av magi. Fan också.

Har hittills läst bok 1 och 2. Bok 3 och 4 kommer i morgon. Jag har redan lyssnat på halva bok 3 på mp3-spelaren men det är inte samma sak som att läsa den har jag kommit fram till. Så från i morgon kommer jag antagligen inte vara särskilt tillgänglig förrän jag läst ut dom. På engelska är de sista böckerna för de har inte översatts än, men det gör inget. Efter att ha lyssnat på ljudboken på engelska önskar jag nästan att jag läst de första två på engelska också, för språket är mycket mer levande än den svenska översättningen...

Herregud, hur kan bli så besatt av en bok? En text, en påhittad historia?

I morgon blir det bio med Johanna och Anna för att se filmatiseringen av första boken. Ska bli intressant att se om den lever upp till mina förväntningar.

Inga kommentarer: