söndag 12 juli 2009

Fan...

Då var årliga sommarförkylnngen här igen då....Har ju inte varit dålig på ett tag nu så nu var det tydligen dags igen...Vaknade på båten igår med halsont och kände mig lite småtrött under dagen... Lördagkvällen blev ju rätt tidig efterom jag var så trött och mest ville sova. (inte så konstigt kanske då)

Idag har det bara blivit värre sen jag kom hem och nu är febern uppe över 38 grader och halsen river och svider... Och jag har rätt låg temp i vanliga fall så en feber på över 38 grader får mig att må riktigt dåligt....

Känns så jävla jobbigt att behöva sjukanmäla sig på ett nytt jobb så snart... Pinsamt om inte annat, men jag orkar inte jobba en lång dag med feber... Vill ju göra ett gott intryck bland personalen och det här känns inte som ett bra sätt att göra det på. Förhoppningsvis kanske jag är bättre i morrn och kan jobba igen på tisdag?? Som om det inte var nog så har jag ju naturligtvis lyckats tajma den veckan då två ordinarie är sjukskrivna... och ytterligare en vikarie är tydligen sjuk...

Rent logiskt vet jag ju att jag inte kan rå för att jag fått feber och mår kasst, men det känns som att jag gör ett dåligt intryck allafall....

Nej, nu väntar sängen. Ska ladda med halstabletter och nässpray och försöka sova. Hoppas på att alvedonen börjar verka snart och att jag får sova hela natten...

Inga kommentarer: