torsdag 9 juli 2009

Överdrivet angående Michael Jackson!

Alltså är det bara jag som ser hela medieuppbådet och allt runt Michael Jacksons bortgång som ett rent spektakel? Herregud, jag tänker absolut inte förminska Michaels bidrag till musikvärlden. Han var en av världens största stjärnor genom tiderna och efterlämnar otroligt mycket och bra musik.

Men vad jag inte förstår är omvärldens hysteri. Jag är övertygad om att 85% av alla "sörjande" människor runt om inte ägnat honom en tanke på bra länge innan han dog. Och gjorde dom det pratade dom antagligen mer om hans operationer, pedofilrykten och allmänt konstiga beteende än om hur bra hans musik är. Men när han går bort då vill hela världen bevisa att just dom var hans största fans. Känns lite falskt och fjantigt tycker jag. de som lyssnat på Michael under åren och verkligen brytt sig tycker sjkälvklart att det här är sorgligt. Deras idol har ju gått bort, klart dom är ledsna.

Men jag är som sagt skeptisk till allt spektakel. tidningarna pumpar ut minnestidningar och bilder och videoklipp och nyheter om allt gällande dödsfallet. Men värst var nog minnescermonin... Vilken show. Så otroligt plastigt och uppstyltat. Ingenting kändes direkt äkta. Kändes mer som ett sätt att tjäna pengar på en trasig människas bortgång. Och det vidrigaste av allt var när hans familj ställer sig på scenen och hans lilla dotter ska hålla tal. Gråtandes inför miljoner människor pratar hon om sin pappa medan familjen står och pushar runtomkring. Vem fan utsätter ett barn för det där? Hon har precis förlorat sin far. För omvärlden var han en stjärna men för henne var han pappa. Jag skulle bli galen om någon utsatt en familjemedlem för något liknande. Kändes enbart som ett sätt att skapa rubriker i media.

Nej, låt Michael vila i frid nu och skippa alla sensationsnyheter. Och alla små fjortisar som bloggar om hur de gråter över Michael Jackson, vet ni ens vem han var? Inte för att jag är något fan direkt och känner inte till fler låtar än fem, sex stycken... Men jag påstår heller inte att jag sitter hemma och sörjer någon...inte mer än att jag tycker det är trist att hans död fläks ut i media världen över... osmakligt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Skulle du vilja tjäna pengar? :)

Isåfall skulle jag vilja tipsa om http://www.woopa.se/?ref=Bejk

Ifall du registrerar dig på den sidan så tjänar jag 8kr, du förlorar ingenting på det.

Men bäst av allt!

När du har registrerat dig så får du chansen att tjäna pengar på samma sätt! Så fort dina vänner registrerar sig via din länk så får du 8kr :)

Läs mer på min blogg


/reklamo