fredag 31 oktober 2008

Sova

Ja, precis som jag misstänkte så håller förkylningen på att bryta ut ordentligt nu. Ont i halsen och alldeles tjock i huvudet. Har skitdåligt samvete över att jag tackade ja till att jobba igår för att avboka idag. Vet ju att det är svårt med vikarier, men samtidigt känner jag mig inte alls pigg och jag prioriterar skolan och praktiken, så är det bara.

Utan den inget framtida jobb så valet blir ju inte så svårt egentligen. Skulle kanske orkat jobba imorgon med konsekvensen av att jag sen är däckad i flera dagar, och jag kan inte missa massa dagar av praktiken. Skitdrygt att hålla på och ta igen dom sen. Var med och åkte ambulans hela dagen idag, jättekul och spännande men jag önskar bara att jag varit lite piggare. Man har liksom inte riktigt orken att ta in allt när man inte mår helt hundra.

För även om man jobbar/praktiserar fem dagar i veckan så ska man inte vara så slut att man stupar i säng kl åtta för att vara helt slut vid lunch igen dagen efter. Alvedon, myskläder och sängen har varit bra kompisar de senaste dagarna och kommer nog vara hela helgen. Tänker inte gå utanför dörrarna överhuvudtaget.

Men bara så alla vet så är jag faktiskt ledsen över att avboka jobbet i helgen, vill inte krångla till det för alla andra och pengarna hade varit välbehövliga. Men jag tänker inte be om ursäkt för att jag avbokar för att jag faktiskt mår dåligt!!

Inga kommentarer: