tisdag 21 oktober 2008

Update

Jaha, nu har man haft två dagars praktik då... Känns riktigt bra hittills, och jag tror inte jag gör bort mig direkt trots att allt är totalt kaos i huvudet av all information och alla nya intryck. =)

Jag får allafall lära mig en massa nya saker och det känns riktigt bra! har hunnit med att prova en massa olika saker på bara två dagar. Analysera lite olika sorters prover, ta emot patienter, hjälpa till att göra ordning remisser (dom ser ut som ren grekiska) fixa med lite papper, hur man snurrar och vickar olika prover... varit med på ekg, ja, det har hunnits med en del =) och mer blir det nog. Ska få vara halvdagar på olika ställen som mvc, bvc, arbetsterapin, hemsjukvården, och antagligen en heldag med ambulansen. =)

Jag är dock jäkligt trött på kvällarna nu efter alla nya intryck. Kommer väl in i det så småningom så det är ju skönt att det är fyra veckors praktik allafall... =)

Jag vill verkligen mycket hellre jobba på det här viset eler på lasarettet överlag jämfört med äldrevården, vilken skillnad!!

Inga kommentarer: