söndag 14 september 2008

Göta kanal

mmm där spenderade jag hela jäkla dagen i går... 7 timmar på en pyttebåt där vi satt intryckta sex pers i i två soffor mer gjorda för fyra pers ungefär. åkte efter kanalen i 7 timmar... där de enda man såg var skog åker och gräs... båten åkte så sakta så folk cyklade om oss och medelåldern på resenärerna var väl ca 70 kändes det som....

åkte hemifrån sex på morgonen och var hemma halv tio på kvällen... var sällskapet trevligt? absolut! var resan trevlig? absolut inte! kan ärligt säga att jag precis slösat bort en massa timmar i mitt liv på nånting jag kommer försöka att inte tänka på att jag gjort... låter jag bitter? javisst! var de snällt av svärföräldrarna att vilja ge bort en upplevelse? absolut! en bra tanke i sig! men hade jag kul och tyckte resan var värd pengar och tid? absolut inte! uppskattar gesten med presentkortet men trots det så kan jag inte låtsas och säga att resan var kul... den var däremot nästan olidligt lång.... får väl tilläggas att den endast blev nästan olidligt lång i stället för olidligt lång tack vare trevligt sällskap!! nu tänker jag lägga lördagen bakom mig och inte tänka på den nå mera!

ni som läser här och sett min och johannas nya blogg får gärna lägga in en länk till den i något av era nya inlägg så kanske den även når ut till andra läsare... =) vill ha en välbesökt tvblogg!! =)

2 kommentarer:

Linda Eklöv sa...

haha ja det låter som att du hade en rolig lördag =)

Linda Eklöv sa...

förresten, tack för presenten!!