fredag 24 april 2009

Debatt

Hur en människa först kan säga att han aldrig sagt att tjocka människor inte ska visas på tv, sen förklara det hela med att i USA har tjocka människor nästan blivit en norm genom att visas i tv och synas och det är någonting han inte vill ska ske i Sverige är för mig helt oförklarigt. Genom det uttalandet säger han väl att han inte tycker att tjocka människor ska visas i tv? Han menar även att barn tar efter det som visas på tv och visas tjocka personer så kommer barn ta till sig deras utseende och vilja vara som dom och det är inte bra. Är inte det också ett sätt att indirekt säga att tjocka människor inte ska visas i tv?? För mig är det allafall det. Har tittat på debatt på svt där Anna Skipper och hennes man är personerna som kommer med dessa uttalanden. (främst hennes man) Hade svårt för deras synsätt redan innan och vägrar titta på "du är vad du äter" men efter det här sjönk dom ännu mera. Snacka om att fördöma alla överviktiga!!

Ska man tro Annas man så är alla överviktiga latare och även dummare än andra människor för fetman gör att man inte vill röra på sig och inte kan tänka klart. Nu har jag visserligen inte lidit av fetma i den bemärkelsen men med den vikt jag startade på och den jag har nu klassas jag som överviktig av samhället. Det är konstigt då att jag har en skaplig kondition, försöker hålla igång och har lyckats ta en högskoleexamen. Borde ju inte vara fysiskt möjligt efterom jag är så lat och dum...

Klickar ni på länken kan ni själva titta på programmet på svt:s hemsida.

Inga kommentarer: