tisdag 29 januari 2008

skola....

ja herregud, nu blev de faktiskt ganska mycket i skolan i två veckor. måste hinna göra de mesta som de andra ska göra under tiden jag är borta nu redan. vill inte behöva tänka på något sånt då. men jag har lyckats gjort två uppgifter idag så fyra kvar i vård och omsorg. ska försöka hinna två till i morgon och två till på fredag så är det klart sen. så kan jag ta nästa vecka till det som lär göras i psykologin. satsar definitivt inte på mer än g. den dag jag söker jobb kommer antagligen 99% av de som intervjuar vilja veta att jag faktiskt är undersköterska och sen bedöma mig som person. har typ aldrig varit med om att betygen varit viktiga i den bemärkelsen.

kanske att jag gör de i de kurser jag kommer läsa efter praktiken och de andra terminerna. men just nu vill jag mest fokusera på att klara mig och hinna med uppsatsen. vilket för övrigt är en ständig källa till oro och ont i magen. förknippar den liksom med att må dåligt så det är jobbigt att överhuvudtaget öppna dokumentet. löljigt kanske men så känns de.... jobbar hårt på att övervinna den där ångestkänslan som finns med uppsatsen men det är inte så lätt som jag trodde at tde skulle vara. trodde de skulle kännas bättre med den nu när jag inte har sån press på den men....

för övrigt så träna jag igår men inte idag. försöker hålla det på en lagom nivå men jag vill ju se resultat. är så rädd för att trilla dit igen med detta jäkla godis. är en kamp varje dag. anser fortfarande nånstans att de är normalt att äta godis varje dag och att det är för jävligt att man går upp i vikt av det. vill gärna förneka att det är så men jag måste nog erkänna mjig besegrad i den frågan... vill inte vara fet längre.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår verkligen hur du känner ang uppsatsen känner samma med mitt PA....