måndag 5 maj 2008

förkyld AB

det är faktiskt inte särskilt kul att vara förkyld kan jag ju meddela, ifall att någon nu inte visste det. jobbade i helgen vilket gick rätt bra. har ju inte varit där sen i januari så en del har ju hänt som man inte har någon koll på. så det var bara att haka på så gott de gick och mer eller mindre göra det som man blev tillsagd att göra...=) lättast så innan man får kläm på alla rutiner som är.

kändes inte så tungt som jag trodde det skulle göra allafall... har nog varit bra med en paus fårn jobbet under de här månaderna, och på så vis tror jag sommarens jobb kommer kännas lättare. anser ju fortfarande att det inte är mitt drömjobb, men som sagt, kortare perioder kan det vara ett helt okej jobb. men nog pratat om det...=) annars då? lite lugnare period i skolan med mest muntliga redovisningar vilket inte kräver så mycket pluggtid, bara att läsa och gå dit och snacka...=) det är skönt. sommaren närmar sig och det är väl både skönt och tråkigt. skönt för att det är sommar men tråkigt för det är ännu en sommar utan ledighet. längtar nå alldeles otroligt till min första betalda semester..=)

sitter i bland och kollar på gamla kort och blir alldeles nostalgisk, särskilt gamla nyårskort. shit alltså, jag och tjejerna... (bästa i världen!) vi har ju firat nyår i hop i typ 7 år. första året jag firade med karin var nyår 2000-2001 då vi var hos mig och laga mat och drack bacardi limon...kommer du ihåg...=) tyvärr finns inga kort på datorn. sen blev det nyår 2001-2002 hemma hos tommy, första nyåret jag var tillsammans med daniel...=) finns inga kort då heller eftersom jag inte hade nån digitalkamera. sen 2002-2003, då var de massa drama om jag kommer ihåg rätt, jag var ju inte med er då eftersom jag och daniel fick för oss att vara hemma det året...(hjärnsläpp) =)men sen jäklar kom kameran med in i bilden och nyår 2003-2004 var vi hemma hos elin, bilder kommer nedanför! sen blev det nyår 2004-2005 också det hemma hos elin och det var väl då vi blev invarderade av fjortisar och större delen av kvällen spenderades på elins rum... jaja, 2005-2006 var vi hos johanna och jonas i det jättestora huset och johanna bjöd på kalasgod mat. det var en riktigt lyckad kväll! =) 2006-2007 var hos mig och daniel och innan var vi ut på akropolis. och sist nu 2007-2008 hos elins föräldrars hur där oscar och elin bjöd på mat och vi spelade twister och hade allmänt jäkla kul.

vissa år försvinner någon för att vara med igen nästa år men överlag håller vi liksom ihop och tro mig, det betyder allt för mig att ha er till kompisar. finns inga andra jag litar på så mycket som er. vissa kanske står mig närmare av olika anledningar men överhuvudtaget så vet jag att de vänner jag ofta umgås med är de jag alltid kan lita på att finnas där!

nyår 2003-2004




nyår 2004-2005




nyår 2005-2006




nyår 2006-2007




nyår 2007-2008


4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad länge vi har hängt är det första som slår mig.... :)Man glömmer så snabbt!!
/Tes

Linda Eklöv sa...

hihi kul att bli sådär nostalgisk ibland du =) Roligt har vi haft iaf... å ibland tråkigt =) men mest roligt!!

Johanna sa...

Ja, det är lääänge nu som vi har umgåtts... Men oh my god, vilka fula kort du har hittat på mig!

Karin sa...

ja de har visst blivit några år... men kul har vi ju fortfarande! :) kommer ihåg den där baccardin....... :) vilken kväll... de kan man väl iof sig säga om flera av våra nyårsfester :)