lördag 3 maj 2008

första inlägget i maj.

nu har de inte blivit skrivet på ett par dagar, men jag har liksom inte riktigt orkat. har världens otur just nu tycker jag. först blir jag magsjuk, vilket jag tror kan ha varit en matförgiftning... käkade räkor ute på dagen och sen blev jag skitdålig på kvällen... så det är ju inte omöjligt...kul var de allafall inte. sen bara tre dagar senare vaknar jag med världens dunderförkylning. så just nu tycker jag lite synd om mig själv. börjar bli bättre så det är väl bra, men ändå!

ska jobba i kväll och morgon kväll oxå. bara korta turer mellan 17 - 21 och 16.15 - 21.15 så det är väl bra men för övrigt suger det. har absolut ingen lust egentligen men behöver ju pangarna så det är väl bara att bita ihop, klistra på leendet och vara trevlig antar jag...jag längtar så otroligt till nästa sommar då jag är färdig med utbildningen, så jag kan söka jobb, och då söka såna jobb som jag känner skulle vara riktigt roliga.

syrran och jag är rätt olika där. medan hon trivs med de hon gör och vill ha en fast tjänst inom kommunen så fasar jag för att nå sånt skulle hända mig. vill inte fastna inom äldreomsorgen. samma sak dag ut och dag in år efter år. vet ju hur uttråkad jag är efter åtta veckor. man hör varenda gamling mala i huvudet vare sig man jobbar eller är ledig och de säger samma saker HELA tiden. jag menar efter tre år av extrajobb på ett äldreboende finns det fortfarande gamlingar som säger exakt samma sak på samma tidpunkt dag ut och dag in och inget har ändrats på tre år. det är nästan så man blir galen!

så nej, skulle jag fastna inom kommunen skulle jag bete mig som en bitter gammal kärring innan jag fyllt trettio och det känns inte särskilt lockande... ett sånt jobb fungerar bra som ett tillfälligt jobb och av och till kan det vara rätt kul och helt okej att jobba men i längden skulle jag bli helt jäkla knäpp.

Inga kommentarer: