måndag 12 maj 2008

omron walking style II

så heter min stegräknare som jag införskaffade förra veckan. kostar lite väl och jag trodde väl att de kanske var så att jag slängde bort pengarna egentligen. men inte då. en sån liten finurlig grej sörrni, den motionerar inte åt mig men när jag ser de löjligt låga siffrorna som lyser mot mig efter att man endast suttit på ändan hela dagen i skolan eller hemma och pluggat. (okej kanske inte pluggar så mycket som jag vill få det att låta som) men allafall, när man ser dom så skäms man liksom lite och så ger man sig fan på att öka på antalet med en massa tusen och vips så är man ute och går! =) bra va!

har visserligen en känsla av att min motivation som jag nu får av att hela tiden komma upp i höga siffror när jag tittar på den kommer att övergå i en känsla av att vilja slänga den i väggen om nån månad eftersom jag oftast brukar ha svårt att behålla motivationen särskilt länge... men den dagen den sorgen, än så länge peppar den mig att ta mig ut och röra på fläsket. så förhoppningsvis har jag hunnit jaga bort riktigt mycket fläsk innan motivationen försvinner och stegräknaren ligger där och hånar mig för att jag är lat och bara går 2000 steg om dagen...

1 kommentar:

Anna sa...

Jaha, här sitter jag och mumsar kexchoklad och läser bloggar i frid och fröjd tills jag kommer till din och då får jag dåligt samvete, för sen jag kom hem från jobbet kl 13.3o har jag nog bara tagit typ 48 steg och ätit 1/2 pizza med beasås, 1 dammsugare. druckit cola och nu ätit kexchoklad. Hm, sa inte jag till dig i lördags att jag skulle skärpa mig?