tisdag 6 maj 2008

konversation med mig själv

är och handlar

-skulle va gott med chklad
-ja men jag skulle ju inte äta de i veckorna
-nej men bara lite, har ju varit så duktig i två veckor nu
-ja för att jag varit magsjuk och inte haft nån aptit
-ja, men jag kan ju bara äta lite mindre mat i kväll så kan jag ta en chokladbit
-nej, det är dumt att minska maten, då fortsätter de bara så
-jo, men bara lite, kan äta sallad ikväll...
-jo visserligen med det är dumt, massa kalorier i choklad
-ja.... men...
-nej....

jag gick allafall hem utan choklad men herregud vad jag kan tjata! ska de va så här vaje gång jag går in i en affär så får jag helt enkelt inte gå ensam, är inte att lita på alls...=)

3 kommentarer:

Elin sa...

haha va rolig du är =) men duktig som gick hem utan att köpa nått...de brukar ju annars vara ganska lätt att övertala sig själv =)

Yvonne sa...

Hej! Såg att du ska jobba med oss på lördag....kul!

Karin sa...

kan känna igen de där resonemanget med sig själv... tyvärr är jag alldeles för lättövertalad när jag handlar när jag inte har ätit, då förlorar den där vettiga rösten...