tisdag 23 december 2008

23 December

Dagen innan julafton nu då. Går lite segt med mina tillbakablickar men jag har ingen större lust att blogga. Men det tar sig allafall sakta framåt...=)

Julstämning då? Nja, jag vet inte jag. Ska väl bli lite småtrevligt med jul men oftast har man såna förväntningar på att allt ska vara så mysigt och himla gemytligt. Och så är det ju oftast inte. Jag menar, det är ju egentligen samma sak som att träffas annars med familjen och käka middag. Nog för att det brukar vara trevligt, inget sagt om det, råkar ju gilla både min och Daniels familj..=) men just att det är julafton verkar få folk att tro att deras dag ska bli som en bullerby jul liksom...

Nej, tyvärr tycker jag jul är för mycket måsten och dåliga samveten över var man ska vara, vilka ska man fira med, vilka julklappar ska köpas med mera. Vilket förstör mycket för mig. Ska jag vara ärlig så är den enda jul jag skulle vilja fira den jag aldrig mer kan få, med mig, syrran, brorsan, mamma, pappa, mormor och morfar och farmor och farfar. Inte för att det gör något att mamma och pappa är skilda men jag saknar att ha alla runt mig. Jul blir inte samma sak längre. Förhoppningsvis känner jag annorlunda den dag jag har barn. Och förhoppningsvis kan jag samla både mina och Daniels föräldrar till jul, precis som mamma och pappa gjorde med deras föräldrar. Ska jag fira jul vill jag ha en stor jul med många av familjen runt mig.

Blev långt det där. Men ibland saknar jag att vara liten, julen var så enkel då.

Inga kommentarer: