torsdag 11 december 2008

Frågor och svar

Här kommer svaren på Johannas frågor.

1. Om ditt hus/lägenhet brinner - allt viktigt, typ människor, djur, papper, foton, datorn och allt sånt, är räddat - och du har tid att rädda en enda möbel till, vilken väljer du och varför?

Jag har nog ingen möbel som jag värdesätter så där väldigt högt. Eller jo när jag tänker efter så har jag nog det... Mormors brudkista skulle jag rädda. Den är gammal och kanske inte en sån möbel eller sak som är modern idag men det har varit mormors och därför är den värdefull! Så den skulle jag rädda.


2. Du har blivit finalist i Idol, du är med i första veckofinalen, fritt val av sång att sjunga - inget tema, vilken sång sjunger du och varför?

Ja herregud, vilken svår fråga. Men en låt som jag aldrig tröttnar på är Rascal flatts - My wish. Den kan jag lyssna på jämt och sjunga med i. Även om det inte låter alltför vackert... =)


3. Du ska bjuda på middag för fem, och klockan sju plingar det på dörren. Vilka fyra står utanför? Och varför är de just de som står där? (helt valfri kombo av levande och döda)

Enkelt, Mormor! Jag skulle kunna ge mycket för att få prata med henne en gång till. Skulle vilja veta att hon har det bra. Och jag vill att hon ska veta vad som händer i mitt liv. Sen skulle jag vilja ha hit Aj McLean och Nick Carter, och där behövs nog ingen förklaring...=) och skulle jag nu få hit Aj och Nick på middag så är den fjärde gästen självklart Johanna. =) Skulle inte vilja dela mötet med dessa två med någon annan...=)

Inga kommentarer: