tisdag 30 december 2008

Nyårslöften

Jag har två nyårslöften för 2009.

* Springa vårruset med Elin
* Sluta äta godis och chips

Att springa vårruset kan jag nog uppfylla men den största anledningen till att jag verkligen behöver sluta äta godis är att bara tanken på att aldrig äta det ger mig ångest. Beroende eller vad?? Har kommit fram till att popcorn och grönsaker med dipp är vad jag får äta, men det är endast till helgen.

Vill ju verkligen gå ner i vikt och det enda som står i vägen är jag själv! Och jag vet att jag kan klara att äta regelbundet och träna regelbundet. Men godiset är som en jäkla drog! har försökt många gånger att bara äta det på helgerna men det är nästan jobbigare än att inte äta det alls för lagom till helgen har jag slutat vara sugen på det och då äter jag det bara för att det är helg och sen går jag och är toksugen hela veckan igen och så börjar det om till helgen. Så jag tror faktiskt att jag ska försöka sluta.

Ska spara pengar varje vecka i stället för att köpa godis för det och i slutet på nästa år köpa mig något fint! Så nu vet ni och jag kommer behöva allt stöd jag kan få för att lyckas!

Inga kommentarer: