måndag 21 april 2008

hitta på den här och tänkte att det kunde vara kul. har inte länkat ordentligt för det fattar jag inte hur men jag har skrivit ut adresser..:)


Hur länge har du bloggat?
sen 2006 men nu på blogspot har jag bloggat sen januari 2008

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?
kändes som en modefluga som jag inte tänkte haka på...=) men där ser man...=)

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
förälskad vet jag inte men den första jag fastnade för hette emilias start i livet tror jag, om att få ett för tidigt fött barn och det föräldrarna genomgår.

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
har inte kollat så mycket på dom

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
ganska många... kanske en tio stycken ungefär som jag kollar regelbundet. men det ökar ibland om man hittar något kul.

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
är mest dagboksbloggar. blir någon modeblogg men de känns inte så spännande i längden.

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
heja abbe. en pappa som skriver om sitt barn. och eftersom jag inte har barn så är det väl väldigt annorlunda...http://www.hejaabbe.com

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
haha, ja det skulle väl vara johanna då! =) http://www.johanninen.blogspot.com

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
inte vet jag. en del läser väl och tycker det är kul och en del vet väl knappt att jag bloggar.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
jag vet inte... de måste nog dem svara på men jag tror jag är ganska mycket mig själv...

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vare i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
njaaa... de är svårt men jag tror det. handlar ju om andra än mig ibland så förhoppningsvis känner sig ingen uthängd...

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
mina innersta känslor om saker i mitt liv som antagligen bara jag vet något om... finns ju saker som man har privat även från de som står en närmast...

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
nja, inte så värst. börja mest som en kul grej. kul att ha och se tillbaka på. men det är väl kul om folk läser och gillar de dom ser.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
nej. det tar tid att lära känna någon i riktiga livet och även då är det svårt. du väljer ju vad du visar och i en blogg är det ju svårt att se om saker är äkta eller inte.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
nej

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
nej de tycker jag inte. är ju inte bloggandet i sig som är skadligt utan snarare besattheten av att sitta vid en dator hela dagarna...

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
nej. men nu är de ju inte så många som kommenterar heller så...=)

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
nej inte direkt. skulle väl vara något inlägg som skrivits när jag är arg. lätt att häva ur sig saker man inte menar...

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
har inte märkt några. skulle väl vara om man börjar känna någon slags press på sig att skriva. men återigen så är ju inte den här bloggen välläst så jag tror inte jag kommer lida av några såna problem..=)

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
ja kanske, om jag känner att jag vil lskriva om mig själv och vad som händer. förhoppningsvis märker jag en annan mognad hos mig själv och mitt sätt att se på saker om två år. vil lgärna tro att jag utvecklas med åren ;)

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
ja de har dom ju redan. bloggar påverkar nog folk mer än vad man tror...

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
nja... skulle väl vara att de känns skönt att skriva av sig och är ett sätt att minnas vad man har haft för sig och känt vid olika tillfällen.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
att jag hittar många olika slags livsöden att läsa om och kanske får en större förståelse för olika människor i olika situationer.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
hmm... =) linda, johanna, sofie, anna och yvonne,

3 kommentarer:

Anna sa...

Roligt att läsa, hm jag kanske oxå ska tänka mig för innan jag bloggar när jag är arg....men nej det är så skönt att skriva av sig!
Kul med alla dina resebilder oxå!

Yvonne sa...

Ja, det var rolig läsning, Carro. Jag ska svara på enkäten när jag har blivit lite mer varm i kläderna. Har ju bara bloggat ett par månader än...

Monica sa...

Tack för kommentarerna..