torsdag 24 april 2008

ny grej jag hitta...

egentligen borde jag skriva för livet just nu i uppsatsen men jag har skrivit typ en halv sida och jag har redan trasslat in mig i mina egna diskussioner så det är nog dags att pausa en liten stund bara för att trassla upp allt igen...=) plus att det ger mig en bra orsak att inte plugga en stund...=)

så jag hitta ett nytt frågeformulär som jag tycker ALLA ni som läser här kan fylla i så jag kan läsa om det...=)

För 15 år sedan (1993):
skulle jag fylla nio.
gick på lågstadiet och tävlade på rasterna om vem som kom först till snurrgungan.
älskade tvilling och kitty böcker.


För 10 år sedan (1998):
Gick jag i sjunde klass på valla
trodde jag att jag var cool...
spelade jag fotboll ofta och länge.
hade jag min första "riktiga" pojkvän
var jag kär i en ny kille ungefär en gång i veckan...

För 5 år sedan (2003):
Tog jag studenten
flyttade jag ihop med daniel.
reste jag med daniel till paris
försökte jag mig på att läsa till lärare

För 3 år sedan (2005):
flyttade vi till gillegatan
jag och daniel förlovade oss
läste jag beteendevetenskapligt program
jobbade första sommaren på ett äldreboende
åkte till cypern

För 1 år sedan (2007):
väntade jag nyfiket på vad det var för sort i johannas mage..=)
traglade jag på med en värdelös c - uppsats som jag fortfarande har kvar... suck
hade jag ångest över framtiden
bestämde jag mig för vad jag vill göra och sket i andras åsikter.

För 3 månader sedan (januari):
påbörjade jag undersköterskeutbildningen.
funderade jag på var jag hamnat någonstans på utbildningen...
väntade jag spänt på thailandsresan i februari.

Igår (23 april 2008):
pluggade jag halva dagen med min grupp
umgicks med johanna och selma. (henne jag väntade spänt på för ett år sen..) =)
började läsa om marian keyes senaste bok.

Idag (24 april 2008):
har jag redan skrivit i uppsatsen
ska jag fortsätta skriva uppsats
ska jag ut och gå med linda
ska jag laga mat och städa

I morgon (25 april 2008):
ska jag till västerås med mamma
ska jag njuta av att det är helg.
ska jag försöka få daniel att umgås med mig... =)

Om 1 år (april 2009):
är jag färdig undersköterska och ska till att söka jobb.
har jag kanske blivit lite mindre tjock
kanske jag börjar bli mer mogen för familj och hus?? njaaa... vi får se...=)

1 kommentar:

Karin sa...

de va kul, har snott den och fyllt i :) ses på lörda!! kram