tisdag 22 april 2008

vår!

fan vad skönt med våren som verkar vara på väg...=) har varit ute och gått med linda idag. länge sen man sågs så det var trevligt... =)

har handlat på ebay i dagarna... gäller att kolla vilka som skickar internationellt men annars så är det som tradera. så nu har jag två paket på väg hem och väntar på en auktion. tre bsb skivor med live material. nå skivor som getts ut från burger king...haha... men det är ca 7 - 8 låtar på varje och det är bara live versioner. så det ville jag ha. billigt blev det också. den ena gick för en cent, den andra för 1 dollar. och frakten blev inte mer än ca 35 - 40 kr per skiva. så två skivor som inte finns i sverige för en hundring är ju värt det i mina ögon. men så är jag ju lite nördig när det gäller bsb så...=)

med fortsättning på temat bsb så har även teknikproffset i mig tittat fram i dagarna. beställde en dvd med konsert på från amazon som jag fick hem i går. men tror ni inte att den inte fungerade i dvdn trots att den ska vara regionsfri?? och media player på datorn spelade den inte heller. så nu har carro tagit bort och installerat nytt på datorn så jäklar ja, tror ni inte det funka? jag är bäst helt enkelt, det är bekräftat nu! så i morrn kommer johanna hit och då jäklar blir det njuta av konsert!! =)

för övrigt följer jag sjuksköterskestrejken med spänning. är totalt på deras sida men jag tror inte de får igenom sina krav. landstinget är ju inte vinstdrivande så var ska de ta pengarna? men jag hoppas det går så bra som möjligt. tycker absolut undersköterskor förtjänar den lön dom har...(måste jag ju tycka nu när jag ska bli det, vill ju inte jobba gratis haha)men sjuksköterskor ska ha HÖGRE lön än en undersköterska. vad är det annars för mening med tre års utbildning till? och varför ska då sköterskorna ha ett högre ansvar och vara de som tar beslut och delegerar ut saker om det inte är värt något?? de jobbar ju i princip som en arbetsledare och jag har aldrig hört talas om ett företag där arbetsledaren har lägre lön än arbetare....

och allt detta skitsnack om att man enbart jobbar inomn vården för att man vill ta hand om folk, så därför ska inte pengar spela någon roll.. .vilket bullshit. klart man gillar att jobba med människor men man vill ju ha betalt. folk inom vården har väl också räkningar eller har jag missat något? det var länge sen vårdyrket ansågs vara ett kall och sköterskorna bodde på lasaretten och inte fick gifta sig för då kunde de inte ägna all sin tid åt jobbet. men tyvärr är det ett kvinnodominerande område och det är inte alltför länge sen kvinnans plats på arbetsmarknaden var totalt främmande då man skulle befinna sig i hemmet. men nu ser det inte ut så längre så det vore ju rätt bra om samhället uppdaterade sig till 2000 - tal!!

det där blev långt men det engagerar mig och jag skulle kunna diskutera och argumentera i evighet. fråga daniel...=) det är han som får lyssna...=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

jo tack jag vet att det är jag som får lyssna /daniel

Johanna sa...

Hell dig, o du tekniska kvinna... :P Klart man måste supporta syrrorna, du har så rätt så!

Elin sa...

upp till kamp för oss stackars menlösa systrar haha =) neee men allvarligt känns ju bra att dom flesta faktiskt är på våran sida =)