torsdag 12 juni 2008

deprimerad

handledning gick så där. mycket mer att göra än vad jag trodde. har en handledare som efter ett halvår meddelar att min tidigare forskning nu inte räcker och jag måste ha med mer. förstår vad hon menar, inget snack om det. men jag har haft den tidigare forskningen klar vääääldigt länge.... kunde hon inte nämnt det redan första gången vi hade handledning? och jag får liksom aldrig några riktiga svar och det hon säger är mest förvirrande och avslutas med ett "men vad vet jag"... ja vad vet du liksom?? känns väldigt hopplöst just nu. kommer aldrig bli färdig tror jag. nu verkar de som att hon räknar med att jag kan gå upp i september i stället för augusti. får inga riktlinjer för vad jag ska jobba för och inga tips på formalia eller nånting. så just nu är jag tillbaka till att mest vara ledsen över uppsatsen. kommer aldrig bli klar.... det här är det vidrigaste jag har gjort i mitt liv!!

försöker att inte tänka på det men jag måste ju, kommer få jobba med den hela sommaren på sidan av jobbet.... suck.

försöker tänka positivt och det är svårt.... men det går allafall bra på undersköterskeutbildningen. som det ser ut nu så har jag G i arbetsmiljö och säkerhet, och i vård och omsorgsarbete. VG i psykologi och MVG i omvårdnad och i medicinsk grundkurs. är besviken över att bara ha G i två kurser, men jag gjorde trots allt dom två och psykologin på hälften så kort tid som alla andra så... men nästa termin ska jag ha VG i allt, minst! men jag får väl hålla på med uppsatsen nästa termin också...jag som bara vill få den överstökad och försvunnen. hatar den. den förstör allt....

nej, idag är ingen bra dag. har sån ångest över uppsatsen, men ger jag efter för den känslan nu så kommer jag bara börja gråta och aldrig sluta... så det är väl bara att bita ihop och jobba vidare..... vet inte riktigt hur än... skulle så gärna ge upp, men jag kan inte slänga bort tre års utbildnig för en uppsats. är för envis och stolt för det. men tro mig. just nu känns de som ett lätt val....

5 kommentarer:

Linda Eklöv sa...

du, din handledare verkar helt knäpp tycker jag!! Förstår om det känns hopplöst men kämpa vidare så ska du se att du får gå upp med den så snart som möjligt!! Och det är inte handledaren som avgör allt i slutet heller. Du fixar det här carro!!!!!!!

Anonym sa...

Önskar att jag kunde hjälpa dig syrran! Men jag vet att du kommer klara av det här! Jag kan peppa dig hela sommaren=)

Anonym sa...

Förstår att du känner som du gör men frågan är inte om du klarar av att få uppsatsen klar utan när.... känner väl dig du är ju envis så in i h-vete:)
Kämpa på!!
Kram Tes

Anonym sa...

Förstår att du känner som du gör men frågan är inte om du klarar av att få uppsatsen klar utan när.... känner väl dig du är ju envis så in i h-vete:)
Kämpa på!!
Kram Tes

Elin sa...

Du fixar de här Carro!!! Kommer ihåg hur de va när man satt med den där jävla uppsatsen å bara ville skita i allt typ hundratusen gånger! men du får tänka på känslan när den är klar...de är värt de =) Jag lovar!