onsdag 11 juni 2008

självupptagen...

the opinion of a technology expert: He said that the Internet is causing people to become more self centered and narcissistic, and that blogging is the height of technological vanity, because the mere act of blogging assumes that anyone besides yourself is interested in the meaningless details of your life.

intressant åsikt. kan nog hålla med om att det är lite självupptaget för det handlar ju i slutändan om att oftast berätta om sig själv eller olika saker från sitt eget perspektiv, men ändå... jag måste nog ändå påstå att jag skriver för mig själv... till största delen allafall, för jag vill ju ha kommentarer eller påminnelser om att folk läser det jag skriver. oc hdet är väl lite självupptaget? blir lite motsägelsefullt. skriver om det jag vil för min skull men vill gärna att andra uppmärksammar det jag skriver, inte lätt de där...

va tror ni? skriver man för sig själv eller för andra?

(haha, ser ni vad jag gör nu? jag skriver om något som intresserar mig, för min skull, men ändå vill jag ha era åsikter som en bekräftelse på att någon läst de jag skrivit. man kan nog aldrig vara helt osjälvisk eller icke självupptagen...)

1 kommentar:

Sofie sa...

haha, en liten fuling där för att locka fram kommentarer :) Jag tror man skriver mest för sig själv faktiskt...jag skriver ju om det som jag vill skriva om, har ju ingen aning om någon annan egentligen är speciellt intresserad av att läsa det och dessutom så, som du säger, är det ju kul att få kommentarer och en form av bekräftelse på det man skriver...men självupptagen låter ju hårt :)