fredag 27 juni 2008

oss kvinnor emellan...

En dag i Edens lustgård ropade Eva högt till Gud:"Min skapare, jag har ett problem.""Vad är ditt problem, Eva?""Jag vet att du skapade mig och försåg mig med denna vackra trädgårdmed alla dessa underbara djur och den dråpligt roliga ormen, men jagär helt enkelt inte lycklig.""Hur kan det komma sig, Eva?" hördes det uppifrån"Min skapare, jag är ensam och dödligt trött på äpplen.""Jasså, är det där problemet ligger - då har jag en lösning. Jag skaskapa en man till dig.""Vad är en man?""Denna man kommer att vara en varelse full med skavanker och dåligaegenskaper. Han kommer att ljuga, bedra och skryta; med andra ord,
han kommer att ge dig bekymmer. Men han kommer också att vara större,snabbare och tycka om att jaga och döda saker. Han kommer att se dumut när han är upphetsad, men eftersom du har klagat kommer jag attutrusta honom på ett sätt som gör det möjligt för honom atttillfredställa dina fysiska behov. Han kommer dessutom att vara utanförstånd och gotta sig i barnsliga nöjen såsom slagsmål och sparka påen boll. Eftersom han inte kommer att vara alltför skärpt, måste duhjälpa honom att tänka efter och ständigt vara honom behjälplig medlämpliga råd.""Låter för bra för att vara sant" sa Eva, med ena ögonbrynet höjt avförvåning. "Vad är haken?""Tja..." svarade Gud "Du kan få honom på ett villkor.""Vilket då?""Som jag nämnde tidigare; denna man kommer att vara stolt, arrogantoch beundra sig själv mer än allt annat... så du måste låta honom troatt jag skapade honom först. Du får aldrig glömma bort det. Detta blirvår alldeles egna lilla hemlighet... du vet - oss kvinnor emellan."

2 kommentarer:

Linda Eklöv sa...

haha fan va bra =)

Sofie sa...

haha.. .riktigt bra faktiskt!! :)