onsdag 27 augusti 2008

besöksrekord.

vetesjutton vad som hände igår men nästan 90 pers tittade in på min blogg. vet inte vad jag skrivit annorlunda och hur folk helt plötsligt hittat hit. =) klagar inte men besöken brukar ligga runt 17 st om dagen så det var lite ovanligt. kanske min räknare som fick fnatt bara... =)

jaja, idag ska jag på studiebesök med skolan. vet inte allr riktigt vad det är för ställe men det låter intressant så vi får väl se.

tittar lite ibland på demokraternas konvent i USA på aftonbladet och det ser så intressant och kul ut. har ingen egentlig aning hur systemet funkar eller hur allt går till men jäklar vilka tal de håller. nästan som att titta på film. lite intressantare och finare än sveriges ministrar som mumlar nånting ointressant om skatteplanering och sen går därifrån. nej här talas det om familj och värderingar och att stå upp för varandra och allt möjligt som egentligen låter lite smörigt om man verkligen ska analysera det hela. men jag är ju lite besatt av USA och alldeles för amerikaniserad av massa orealistiska serier och filmer för att inte tycka att det låter alldeles underbart och önska en än gång att jag bodde där så jag också fick rösta.

Hillary Clinton
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/usavalet/article3187911.ab


Michelle Obama
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/usavalet/article3180445.ab

kolla in de här två länkarna så förstår ni vad jag menar!! =)

Inga kommentarer: