fredag 15 augusti 2008

skickat in uppsatsen igen....

idag blev uppsatsen inskickad ytterligare en gång och börjar den inte bli färdig nu eller handledningen fortsätter vara relativt obefintlig blir jag galen!! nu är den ju verkligen omarbetad från början till slut. jag har även fixat referenslistan och alla dessa formalia på hur den ska se ut nu precis som det står i mallen för uppsatsen...

pratade med syrran idag och jag kan bara konstatera att jag nog ska vara glad över att jag inte kommer satsa på att jobba inom den sektor hon valt. snacka om att bli lurad och utnyttjad. djupare än så behöver vi ju inte gå in på det här, men jag hoppas att hon orkar skaffa sig lite jävlar anamma nu och sätta hårt mot hårt. hon är definitivt så pass bra på det hon gör att hon inte ska ha något som helst problem att skaffa sig ett annat jobb på ett annat ställe eller sektor där hon blir uppskattad för det bra jobb hon gör.

skulle kunna skriva en hel bok om vad jag tycker om systemet som ska leda till jobb inom denna sektor, men det ska jag väl försöka undvika. =) min uppfattning i stort är dock att precis som på andra ställen, andra sektorer eller andra jobb ska personen som är bäst lämpad ha jobbet, man vill väl ha den allra bästa personalen som finns att tillgå på sin arbetsplats? det är väl sånt som gör att en arbetsplats blir bra och utvecklande för all personal? vem är det som säger att personen som jobbat längst är den som även är bäst lämpad för en tjänst? tyvärr är ju inte tiden det som avgör om en människa passar eller inte på en tjänst? men det kanske inte är så viktigt hur lämpad personerna är? kanske bara är huvudsaken att det finns någon som jobbar? vilket kvalitetstänkande!! NOT!!

jaja, nu drog jag i väg allafall... menar ju inte nu att alla som jobbar sig till en tjänst inom denna sektor inte skulle vara lämpade... de flesta skulle säkert få en tjänst ändå på grund av sina kvalifikationer och att de helt enkelt är duktiga på sitt jobb. men då ska man ha ett jobb på grund av sin lämplighet... inte för att man jobbat ett visst antal dagar! och alla regler som finns angående hur man får räkna sina dagar beroende på vilket vikariat man har, snacka om att endast vara till för arbetsgivaren. bara det är en diskussion för sig!

och så drar jag iväg lite till... =) det här är tyvärr ett ämne som fascinerat mig i flera år sen jag själv började jobba extra inom denna sektor. kommer aldrig förstå systemet!

Inga kommentarer: