onsdag 27 augusti 2008

kistagallerian

i morgon blir de shopping för hela slanten med syrran i kista... =) eller ja, snarare shopping för knappt någon slant alls eftersom jag som vanligt är rätt halvfattig. jag vet, det är löning idag så jag borde ha pengar. men eftersom det här är enda tiden på året som jag har extra pengar efter sommarvikariatet och vi har en thailandsresa planerat till nästa år så lär jag fixa undan fickpengar till mig och älsklingen redan nu så över 8000 spänn försvann direkt in på ett annat konto. det i kombination med massa räkningar gör att jag inte är något nämnvärt rikare nu än andra månader...

såg kort på mig själv idag och fan så dåligt jag mår över det hela... ser gravid ut. seriöst alltså. jag är så jävla fet så det är skamligt. och vad gör jag? tränar extra? nej sitter i soffan och dricker cola... jag är patetisk och blir så trött på mig själv. försöker intala mig själv att jag trivs med mig själv ibland, men det gör jag ju inte. hatar att alltid se uppsvälld ut på kort och ständigt gå och dra i kläderna i hopp om att dölja fettvecken... (vilket allafall inte går). måste verkligen ta tag i det hela. vill inte vara supersmal men tio kilo ner så skulle jag vara riktigt nöjd. men hur ska man lyckas när motivationen hela tiden sviktar? vad ska man göra för att klara att hålla sig undan småätandet? blir nästan som en tvångstanke att äta godis eller annat onyttigt om dagarna... typ det enda som hjärnan fokuserar på är vad man kan trycka i sig härnäst... blir så trött och besviken på mig själv. fan också!!!

2 kommentarer:

Monica sa...

Va stolt över dig själv.. du e fin som du e! jag e själv lite rund o kämpar me vikt.. tappat 9 kilo o vill gå ner.. men man ska inte ge upp heller.. // Monica

Anonym sa...

Tjena.
Jag har ingen aning om hur du ser ut, du kan mycket väl vara pinnsmal och ha en helt skev självbild eller kanske ha några kilo trivselvikt här och där, vad vet jag MEN jag vet att det inte är så jävla svårt att gå ned lite när man väl bestämt sej....
Jag har varit svår cola-oman och har nu HELT lagt av och det sjuka är att jag inte alls saknar colan trots att jag kunde dricka 3 liter om dan...
Sen har jag bara gett mej fan på att jag ska gå,cykla eller simma en timme 3-4-5 ggr i veckan....Visst..det tar den där timmen men vaffan?!
Jag köpte en motionscykel för 1500 kr och den står nu framför tv'n så att jag kan kolla på film medans jag cyklar. Helt ok.
Om man sen YTTERLIGARE skulle vilja hetsa så kan man ju halvera sitt intag av pasta, ris och potatis och ersätta det med tex tomater...;-)
Hoppas att jag inte lägger tyngder på dej nu för jag vill bara försöka säga att DET ÄR INTE SÅ SVÅRT!=)
Jag käkar fortfarande stora köttbitar med sås, pizza ibland och tar ett par bira..men dom andra dagarna försöker jag tänka efter om jag VERKLIGEN behöver 4 potatisar och inte kan nöja mej med en potatis och istället ta lite tomater och kanske en större köttbit...
You can do it! =)

Kram