måndag 25 augusti 2008

smink

blev lite inspirerad när johanna tipsade om sminkbloggar och efter att kollat in en jobbarkompis dotters sminkblogg. är helt kass på att sminka mig själv och har därför aldrig utvecklat nåt riktigt starkt intresse för smink. men fick för mig att prova lite idag så nu har jag följt en del tips från olika bloggar och sitter här med ett brun/guldigt öga och ett lila öga. inte så snyggt ihop faktiskt men lagom att testa två olika färger och försöka lära sig att fixa skuggor och så, så det smälter ihop fint. vet inte om jag riktigt lyckas haha...=)

så för tillfället ser mina ögon ut så här. skratta inte åt det taffliga resultatet nu om jag visar er och mobba mig inte för mina oplockade ögonbryn. såg kortet och plockade fram pincetten så jag håller på och styr upp det hela... =)



johanna! du som är duktig på sånt här, om vi ska träffas på fredag, kan inte du ha lite sminkskola då???? =) lär mig!!! =)

3 kommentarer:

Anna sa...

Men du är ju duktig du, jättefint! Jag testa oxå lite men slutade när Gustav sa att jag såg ut som en clown...

Johanna sa...

Klart att vi kan, men det där såg ju fint ut ju!!!

Linda Eklöv sa...

skitnajjs darling!! vem har egentligen påstått att du inte kan sminka dig?? det har du väl alltid kunnat..eller =)