torsdag 21 augusti 2008

plugga, plugga, plugga

idag har det varit grupparbete på förmiddagen men med sofies bra hjälp igår visste vi vad som skulle vara med och vart så det gick ganska snabbt. blev lite pillande för att inte glömma något nånstans och se till att man argumenterat ordentligt men för övrigt gick de jättebra.

nu är det två uppgifter till som är enskilda men det tar jag nog i morgon. sen jobba hela helgen och sen börjar det om igen. på onsdag ska uppsatsen in igen så på tisdagen vet jag ju vad jag har att göra. är lite mycket nu och då gäller det att planera och ha lite självdiciplin. planerandet går ju bra men sen kom ju diciplinen och den är ju inte på topp kanske... =) måste skärpa mig!

planerandet går nog inte så bra när jag tänker efter. skriver jag inte in vad som ska göras i min kalender så finns det inte i mitt huvud och det visade sig i går. samma sekund som jag kom in i skolan insåg jag att, jäklar, jag skulle ju haft möte med en lärare i tisdags vid nio. var jag på det? nej. så det var bara att maila och be om ursäkt och få en ny tid.... pinsamt!!

det märks att skolan är igång igen för veckorna bara flyger och det är fan plugg måndag till fredag för att hinna med de uppgifter som ska in...

1 kommentar:

Johanna sa...

Haha, du har en poäng där med de australiensiska serierna. De tänkte jag inte på. Entourage är ju också ett måste, men vet inte när den säsongen kan tänkas dra igång... Har du nåt startdatum för greys förresten?