onsdag 20 augusti 2008

viktklubb

för tusende gången så gör vi ett försök att hålla koll på kaloriintaget igen då... vet ju mycket väl vid det här laget vad jag ska äta om dagarna för att hålla en vettig nivå men alltför ofta slinker det ner godis och annat onyttigt och då är intagsgränsen genast överskriden med ett antal hundra kalorier... så nu försökar vi hålla koll igen då och undvika sånt skit i veckorna... lättare sagt än gjort när det är en starkt inrotad vana men de ska väl gå att bryta sådana också?!

har ju abbonemang till juni nästa år så nu ska jag verkligen försöka vara aktiv fram till mars. är ett halvår dit och det är väl ett vettigt slutmål. om jag gått ner fem eller femton kilo är inte relevant utan huvudsaken att jag väger mindre då än vad jag gör nu.

det här är ju något jag ständigt kämpar med och det misslyckas jämt. vet nju att det är latheten att sitta hemma i soffan och äta godis och chips som förstör allt. hur ska man göra för att bli av med suget och det ständiga tänkandet på onyttigheter och mat? tips mottages gärna!!!

att träna kan jag relativt lätt komma in i och få till en vana av men det är sockersuget som hela tiden ställer till det.

Inga kommentarer: