måndag 4 maj 2009

Maj = bra månad?!

Har gjort en fin planering över mat och träning för maj ut. Ska verkligen försöka hålla mig till den nu och se hur pass mycket mer jag kommer orka springa efter en månads träning i spåren eller på löpbandet vid dåligt väder. Ska springa tre gånger i veckan och försöka ta en långpromenad tre gånger i veckan på allafall en timme. Sen en vilodag. Tror inte det blir för mycket för promenader är ju nånting som många tar sig ut på varje dag. Däremot kan det vara bra att inte springa mer än tre dagar och ta det lugnare med promenader därimellan. Och jag behöver nog en dag då jag inte har några planer utan kan vara hemma och bara softa bäst jag vill...=)

Gick jättebra idag och springa på gymmet allafall, styrketränade ingenting men jag har ingen lust med det just nu. Ska hålla mig till löpningen nu ett tag tror jag och se om det ger något resultat både på uthålligheten och vikten. Sen tänker jag börja styrketräna igen.

Så ni får hålla lite koll nu på om jag faktiskt tar mig ut eller inte. Idag har jag fått ihop 10250 steg. Inte alltför mycket men hälften av dom stegen är från löpbandet så tränat ordentligt har jag! =) Lyckas jag bara hålla mig till min planering både med mat och motion så borde jag ju få ett skapligt resultat på fyra veckor?

Inga kommentarer: