lördag 2 maj 2009

Stegräknare


Man blir lite peppad att röra mer på mig när man faktiskt har stegräknaren på sig. Men man får gå på en del för att få ihop alla dessa steg. Igår fick jag ihop 19000 steg! Sprang först med Daniel på morgonen och sen tog jag två promenader med Sofie under dagen, en kortare och en längre på typ en timme. Skönt i det här vädret att vara ute.

Idag har jag fått ihop 15307 steg. Först flytten med alla trappor, och sen en lång rask promenad på en timme runt stan. Var riktigt svettig när jag kom hem, men det är skönt att röra lite på fläsket. Får väl se hur länge motivationen håller i sig... Imorgon blir allafall en lugn dag, jobbar hela dagen typ och vet inte om jag orkar ta mig ut på nån promenad innan det är dags att åka vid tolv. Kan behöva en lugn dag också, annars kommer jag springa och gå som en galning i typ en vecka till och sen tröttna helt... känner mig själv! Så i morgon blir det INTE nån motion innan jobbet. På måndag kan jag ta mig ut i spåret igen men i morgon får det bli lugnt!!

Nu ska jag krypa ihop i soffan och titta på några avsnitt av The Hills tror jag. Har varit en skön dag, flyttandet var färdigt runt tolv, sen blev det en långpromenad och på kvällen grillade vi ute på altanen! Skönt med ledighet! =)

Inga kommentarer: