torsdag 7 maj 2009

Nya tag!

Har haft en riktig deppardag! ledsen över vikten och jävligt pms:ig idag så jag sket i allt vad hette nyttigheter och har käkat en massa choklad. kanske inte så bra men det var allafall det val jag gjorde idag. imorgon är en ny dag och det är bara att ta nya tag.
Jag har trots allt gått ner 6 kilo, de kläder som tidigare var för trånga sitter snyggt nu och jag får fokusera på det. Och att träningen är bra för mig oavsett om vikten försvinner i den takt jag vill. Tydligen kommer det vara segt den här gången och jag har siktet inställt på ett kilo i månaden så jag kommer inte väga mig så ofta från och med nu.

En dag i taget och även om det bara blir en eller två dagar utan godis innan jag äter något igen så är det bra. Så kanske dagarna uttökas succesivt. Måste hitta en balans i allt det här och det är jäkligt svårt. Nu blir det ingen träning förrän på söndag och det är nog bra. Måste som sagt balansera det hela. Tränar jag fyra dagar i veckan är det bra!! En positiv sak är ju att jag fått in rutinen på att äta tre mål om dagen. =) Sen att jag inte kan låta bli onyttigheter på kvällen är ju nästa steg att ta tag i!

För många kanske det här inte låter som någon större sak att vara ledsen över. men för mig är det här viktigt. Jag mår dåligt av att se min egen kropp och så ska det väl inte behöva vara? Kämpar dagligen med att hålla uppe motivationen och det är inte lätt. Faller mer än vad jag går framåt just nu och inte vet jag hur jag ska vända det heller. Att jag har problem med ätandet är ju ganska uppenbart, för det kan inte vara normalt att vilja äta godis varje dag och helst flera gånger om dagen. Oftast är jag inte ens hungrig eller direkt sugen utan det är behovet att göra någonting som får mig att äta.

Jag känner mig trött och då äter jag, känner mig nere, jag äter, är glad över nånting så firar jag med att äta. Som ni ser är det ett problem. och jag vet inte hur man bryter cirkeln. Klarade mig ju utan godis i två månader, vad har ändrats sen dess? Kanske måste försöka bryta totalt igen... men den här gången tillåta mig själv nötter och chips under helgen. För sist föll jag ur för att jag ville ha bort allt på en gång. Kanske ska satsa på endast godis och glass den här gången? Största sockerboven...

Jag ska göra ett försök igen, inget godis resten av Maj. det kan väl låta som ett rimligt mål. Vet inte hur jag ska klara det för jag blir trött bara av tanken. Men jag får helt enkelt försöka! Viljan finns ju där... är bara så svårt att ta nya tag efter varje motgång...

Tack Linda för dina peppande kommentarer när jag är nere! Skönt att veta att man har någon som stöttar en...

1 kommentar:

Linda Eklöv sa...

inget att tacka för... jag har ju precis samma problem själv så jag vet verkligen hur du känner det. Men det är bara att ta nya tag som sagt å kämpa på... svackor får man alltid men det gäller att inte fastna kvar i dom. Lättare sagt än gjort... du vet iaf var du kan vända dig när det känns tungt!!