lördag 24 januari 2009

Bättre idag.


Inte på lika dåligt humör idag allafall... =) Tränade i morse med Daniel och sen har vi ägnat typ tre timmar åt städning av lägenheten. Sån där städning när man drar fram och dammsuger bakom möblerna, vilket inte sker så ofta här..=) Så nu har vi dammat och plockat och dammsugit och torkat golv så nu är det väl rent ett par dagar allafall....

Ska jobba i morgon också, dom ringde i går så mellan 13 och 22 ska jag jobba i morgon. Bra med lite mer pengar men det är fortfarande nervöst att gå dit... Känner liksom ingen så det blir så segt att prata med varann... Och man sitter ju mest i sällskapsrummen och är. De som bor där sköter sig ju mestadels själva. Lättare på ett äldreboende där det händer någonting hela tiden och man åtminstone kan prata om jobbet med varandra under tiden man sköter allt som ska skötas...Jaja, blir nog bra det där. Blir till att ställa 100 frågor igen i morgon och se till att alla rutiner fungerar runt den person jag ska ha hand om. Det är trots allt bara 9 timmar av mitt liv och det blir kul med lön i februari så...

Skolan går också riktigt bra just nu. Ligger bra i fas med allt jag behöver göra innan Thailand och till och med lite före så det känns riktigt skönt. Vill verkligen bara kunna skappna av under semestern. Och sen vill jag ju inte plugga massa under praktiken, då har man ju fullt upp ändå...

Nej nu ska jag nog mest bara slappa ett tag, mätt och seg efter maten så... Snart kommer ju girlsen hit också...=)

Inga kommentarer: