torsdag 1 januari 2009

Viktblogg??

Får se om den här bloggen blir en sån under 2009?

Har spaltat upp mina mål för året och det ser ut som att det kan sluta med en viktblogg. Ska jag vara ärlig så känns det som att klarar jag det inte nu så kommer jag aldrig klara det. Som förut känner jag mig lite motiverad igen, skillnaden är nog att jag upplever det som att det är nu eller aldrig den här gången. Är det det som kommer göra att jag lyckas? Hoppas allafall det. Jag kommer säkert behöva stöd och där kanske bloggen kan hjälpa mig, dels kan jag skriva av mig om hur jag känner och mina vänner kanske är så pass gulliga att de stöttar och peppar med kommentarer och hälsningar i de inlägg där det ser ut att behövas.

Ja, nu är det bara att köra på då.

* Sluta äta godis och chips. (Med undantag av popcorn eller grönsaker med dipp) Ska i stället lägga undan samma summa pengar i veckan som annars går åt till godis för att köpa något fint i slutet av året.

* Minska mitt coca cola intag drastiskt!!

* Springa vårruset med en Elin

* Gå ner 15 kilo till sista december 2009, ett kilo i taget är mitt motto och till slut kanske ett kilo förvandlats till femton!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter sunt, lycka till! ;)

Jag och min fru ska oxå gå ner i vikt... vi kör LCHF metoden.

Ha det gott! :D