lördag 21 februari 2009

8...

Praktik idag också då... Längtar till måndag då jag är ledig.

Har nu officiellt brytit helt mot mitt godislöfte. Känns både bra och dåligt. Jag har varit så otroligt sugen på godis senaste veckan och tanken på att inte äta något alls på ett år fick mig att vilja ge upp allting med mat och träning. Så nu provar jag helt enkelt taktiken med att få äta godis en gång i veckan. Valde att äta igår så helgen blir nu godisfri. Gör visserligen ingenting eftersom jag är på praktik hela helgen. Fungerar inte det utan jag bara blir mer sugen av att äta godis en gång i veckan så får jag helt enkelt sluta igen. Men jag tänkte prova nu sista veckan innan vi åker.

En dag i veckan tänker jag skita i att räkna kalorier. Ska naturligtvis inte frossa för det, men jag behöver få släppa det lite. Känner själv hur jag tappat lusten nu och att jag ständigt vill äta och då får jag dåligt samvete för jag vill gå ner i vikt, och så fort jag äter något som inte hör till dagens plan så mår jag dåligt, och då vill jag nästan äta mer bara för att det känns som skitsamma. Det där leder alltid till en dålig spiral så en dag i veckan är helt enkelt fri.

Tappat motivationen att träna också och det känns inte alls bra. Måste komma igång med det igen. Tror jag ska ha en lite light version av allt fram till vi åker nu. Mest fokusera på maten så man inte går upp igen...=) Och sen ta tag i det igen efter resan. Då är jag ju tillbaka i skolan och rutinerna kan bli mer som dom brukar vara....

Måste lära mig att få in det här naturligt och inte köra för hårt. Ska nog äta lite mer kalorier än vad jag gör nu för tiden... Äter mindre än vad som är uträknat och det blir lite för jobbigt.

Inga kommentarer: