måndag 2 februari 2009

Första dagen avklarad

Kan kanske bli okej med praktik allafall... Lite segt kommer det vara för det verkar inte hända alltför mycket eftersom de är ännu mer självständiga än de jag annars jobbar med. Och jag som tycker det är lugnt där liksom...=)

Men det har löst sig med schema allafall och det känns bra. Fick typ lägga det själv och jobba som jag ville bara jag fick ihop mina timmar. Och så behöver jag bara jobba en helg så jag kunde välja själv vilket löste många saker. =) Har inte en handledare utan kommer gå med olika då den enda som jobbar heltid där och som brukar ha elever är långtidssjukskriven eller nå sånt. Men det kan nog vara bra. Kul att lära känna lite flera.

Så nu har jag varit otroligt ambitiös och gjort ett fyra veckors schema där jag skrivit in mina tider jag jobbar (så Daniel slipper fundera, haha) vilken mat som ska lagas och vilka dagar som det är träning. Vill ju verkligen komma i form och gå ner i vikt och för att lyckas med det behövs lite självdiciplin. Genom att ha ett schema på kylen för mat och träning så känns det liksom så dumt att fuska med en pizza eller hoppa över träningen. För även om man säger att man ska ta igen de så gör man ju sällan det i slutändan... ;)

Fyra veckor känns även som en lagom tidsplanering för att man ska kunna hålla det. Planerar man för långt känns det liksom mycket större och man ger upp lättare. Sen kanske man får ändra nån träningstid för att de ringer från jobbet, men det är en annas sak än att bara hoppa över det av lathet. Så nu jäklar ska jag jobba på sista fyra veckorna innan Thailand!!

Inga kommentarer: