tisdag 3 februari 2009

Viktklubb = skitklubb??


Blir så jäkla irriterad! Nu går det inte att logga in på viktklubb igen! Inte första gången det händer heller... och varje kväll nästan är det skitsegt att komma nånstans när man är inloggad och problemen verkar aldrig bli lösta. Känns trist att betala pengar för något som inte fungerar som det ska.

För jag trivs med sättet att tänka. Man kan äta allt men i måttliga mängder. Precis som jag vill att mitt liv ska vara. Vägrar att utesluta något i matväg, visst kan man välja bättre alternativ och sådant men i slutändan vill jag kunna äta ungefär som vanligt. Det är trots allt en livsstil som ska hålla i längden och då tror jag kroppen behöver variation. Däremot minskar jag gärna på godis och snacks, vilket är någonting kroppen inte behöver. Goda saker kan man unna sig ändå utan att det behöver innebära godis eller annat skräp.

Men allafall, tillbaka till klagandet. Blir så arg på att det inte fungerar som det ska!! Vill kunna fylla i kvällens intag och se var jag hamnar...

Vägde mig idag... börjar faktiskt komma över besattheten så kanske att det ska kunna fungera med en dag i veckan nu i fortsättningen så jag kan fylla i viktklubbens tabeller... =) -0.9 kg visade vågen. Det tackar jag för. Kommer visserligen innebära att minuset inte alls är stort nästa vecka för så fungerar jag, men just nu fokuserar jag på känslan av ett bra minus den här veckan allafall!
Praktiken verkar vara helt okej, lite segt ibland men inte särskilt svårt så jag hoppas på att det inte kommer vara så svårt att få ett bra omdöme. Mycket av sättet att jobba är ju som på Åsgården fast med en annan målgrupp så...

Inga kommentarer: