söndag 15 februari 2009

Haha

Varenda gång man länkar till en ny artikel på aftonbladet tittar det in lite mer folk här. Kul!! Inte för att jag vet om så många stannar kvar i fortsättningen men en dag ser ju statistiken hög ut allafall. =)

Har en sån otrolig motivationssvacka just nu. Vill bara äta allt hela tiden och skita i träning och hela skiten. Blir alltid så här efter ungefär så här lång tid som jag hållit på och försöka ändra vanorna. Vanligtvis faller jag tillbaka nu och ger upp allting. Men det vill jag ju inte!! Måste försöka härda ut. Ska ut och promenera med Sofie om en stund och sen får ajg nog tvinga mig att köra träningsvideon idag. Kanske ska köra nivå 1 och nivå 2 idag för att bli riktigt slut?

Har fuskat massor i helgen med tårta, fikabröd och smörgåstårta. Och igår åt jag pizza också. Första pizzan sen nyår men det känns ändå som ett bakslag. Funderar mycket runt de där med att få unna sig något ibland. Tror jag ska ha en dag i veckan, antingen fredag eller lördag beroende på hur helgen ser ut där jag får äta mer utan att tänka på kalorier hela tiden. Inte så att man vräker i sig under hela dagen. Men att som vanligt äta frukost, lunch och middag och sen något annat som dip och grönsaker, popcorn eller glass eller så utan att tänka på om det får plats i dagens kalorier. Just för att få släppa tänket och kontrollen lite ibland. Är bara rädd för att tappa kontrollen helt då...

Bröt faktiskt mot nyårslöftet igår och käkade några gelehjärtan.... Men jag antar att det bara är att fortsätta därifrån och fortfarande låta bli godiset. På ett sätt är jag faktiskt stolt ändå, typ fyra gelehjärtan på snart två månader är ju inte så dåligt ändå! Det gäller ju bara att inte fortsätta åka dit och äta godis...

Nej, jag behöver verkligen hitta tillbaka till motivationen igen!!

1 kommentar:

Linda Eklöv sa...

ja tycker verkligen att du kan unna dig nånting ibland. Det måste ju finnas nån söags balans i det oxå eftersom du ska kunna hålla den här livsstilen hela livet. En dag i veckan skadar inte... å en pizza då å då skadar inte heller. Man måste ju faktiskt få unna sig sånna saker oxå... livet är alles för kort för å va extrem både åt det ena å det andra hållet =) Å du, kämpa på nu!! Jag vet ju att du kan!!!