tisdag 10 februari 2009

Vägdag

Ja, som jag redan förusett så blev det inte ett kilo ner den här veckan också, men allafall 3 hg och det är ju allafall ett minus! Tre veckor kvar till Thailand och nu tänker jag verkligen inte fuska något fram till dess överhuvudtaget så ska vi se om jag når mitt mål jag satt upp till dess. Tror inte att jag riktigt fixar det men i närheten kanske? =)

Har faktiskt lite ångest inför resan, vill ju kunna äta och njuta där nere, men samtidigt vill jag inte sitta och frossa bara för att det är semester, onyttigheter som nötter, alkohol, massa mat med mera. Vill inte komma upp och ha gått upp ett par kilo. Då står jag ju nästan på plus minus noll igen och det känns inte bra. Men det måste ju gå att hitta någon balans där också? Kunna njuta av god mat utan att alltid välja det onyttigaste? Utan att känna det som att man försöker banta, vill ju njuta av semestern också?

Fast egentligen, är det inte solandet och badandet och akopplingen som är semestern och det man verligen ska njuta av? Är alkohol och andra onyttigheter verkligen att njuta? Kan ju faktiskt sitta på balkongen på kvällarna och ha det skönt jag med utan alkohol varje kväll, eller chips. Maten i sig blir ju inte sååå onyttig om man äter frukost, lunch och middag. Får se det som en utmaning att inse att semester inte direkt innebär alkohol och chips!!

Inga kommentarer: