måndag 8 juni 2009

Godmorgon!

Måndag igen då och nu är det tillbaka på banan med mat och träning! Lördagen vill jag inte ens tänka på men det var gott med både alkohol och smörgåstårta så det får det vara värt. =) Söndagen blev väl skaplig för att vara en bakissöndag, blev fler kalorier äön jag brukar hålla mig till men inte så pass mycket att det kommer märkas i längden.

Vet inte varifrån inspirationen kommer med jämna mellanrum men det är bara att hålla fast i den för glatta livet!! Är så jobbigt när man vill fortsätta men motivationen inte finns, blir sån dubbel känsla, orkar inte göra nånting men mår samtidigt dåligt över situationen. Så jag är bara glad så länge jag håller mig på banan! Ett kilo till är målet just nu, när jag når det jhar jag ingen aning om men jag kämpar på.

Idag ska jag och syrran ta med farmor på stan. Hon kommer med färdtjänst tjugo i elva så då är det bara att möta upp henne! Ska beställa bil tillbaka på en gång för det brukar kunna ta tid innan man får en... Suck, med tanke på hur många gamla och sjuka med rätt till färdtjänst det finns tycker man ju att tjänsten borde vara lite mer utbyggd. Oftast när man är med nån pensionär till lasarett eller vårdcentral får man åka två timmar innan besöket och man är oftast inte hemma förrän två timmar efter besöken. Inte klokt! Trötta och gamla människor... Dom är ju helt slut efter en sån dag!!

Läste även om att dom hittat flera kroppar i Atlanten nu efter planet som kraschade... vilken tragedi. Jag vet ju rent logiskt att det är större chans att råka ut för en olycka med bil än med flygplan rent statistiskt, men att krascha är nog ändå den största mardrömmen. Är inte direkt flygrädd, tycker det är ganska kul, men det är klart tanken finns där, för om något går fel i ett plan så går det ju ganska mycket fel....

Inga kommentarer: