torsdag 11 juni 2009

Jobba och annat skit

Vill inte jobba i morgon.... 12 jävla timmar liksom! Och inte kunde jag hålla mig från godiset idag som jag hade hoppats... Är så besviken på mig själv... =( Tidigare ville jag bara grina av godissuget och nu vill jag bara grina över besvikelsen av att inte kunna stå emot. Svullade ju hela förra helgen så jag ville ha en bra vecka... Gick ju jävligt bra...NOT!! Kommer för evigt känna mig som en fet kossa antar jag... Tränade gjorde jag idag men till vilken nytta då om jag ändå ska käka godis??? Nej, just nu känns allt så himla värdelöst... Vill inte göra någonting, känns som att jag alltid kommer vara godissugen och att jag verkligen aldrig ens kommer komma i närheten av att gå ner den vikt jag vill... Varför ska allting vara så svårt?? Varför måste jag så lätt gå upp i vikt? Vill bara känna mig fin och normal för en gångs skull...

3 kommentarer:

Linda Eklöv sa...

Men du, man måste faktiskt få äta godis ibland om man ska vara en normal människa!! Å du är ju skitduktig så det där är väl inget!! Du har ju gått ner mycke å du fortsätter ju med det oxå till skillnad från en viss annan person... *mummel* Kämpa på nu!!!

Johanna sa...

Fokusera inte på hur dåligt det känns att du har ätit godis, utan fokusera på hur BRA det kan kännas med en ordentlig promenad efteråt. Det är ju lite som när man är sjuk. Om man hela tiden ska bekräfta för sig själv om hur sjuk man är - så mår man ju aldrig bättre? Men om man tänker hur skönt det ska bli att bli frisk sen, så känns det som att man blir det fortare?
Man lever bara en gång, och den gången ska man inte prioritera ångest. :)

Anna sa...

Vad trist att du har jobbigt med godissuget. Jag har ju haft lite samma problem men kände nu när jag är gravid att jag måste skärpa mig så jag började skriva upp allt jag åt och tiden. Sedan fick jag inte småäta emellan. Det har gått bra i några veckor nu och sötsuget börjar försvinna. Cola är jag inte alls sugen på.

Jag klippte mig hos Evelina, hon är kusin till Annsofies barn. Jätteduktig!