onsdag 10 juni 2009

Jobba

Idag blir det jobb. Börjar klockan tolv så det är skönt att ha sovmorgon allafall. Fredagen blir skitlång, för jag jobbar först 8-13 sen 14-21.30... Men det blir mycket pengar allafall!! Fick skattepengarna idag så nu ska jag lägga undan så jag har till kryssningen och Sälen över nyår. Lika bra, eftersom jag aldrig vet hur mycket pengar som kommer in varje månad är det lika bra att spara i god tid antar jag. Trist men sant...

Är sååå nervös för vägningen i morgon, efter helgens bravader har jag säkert gått upp i vikt. Får helt enkelt vara nöjd med om jag åtminstone står still!! Konstigt det där med viktminskning...

Min självbild säger mig att jag är tjock och överviktig. Vill ju gå ner i vikt men samtidigt är det nästan lite otäckt för det ändrar ju hela min bild av mig själv. Jag känner mig trygg i min vikt för då vet jag vem jag är liksom... Helkonstigt, för jag mår ju samtidigt dåligt över vikten... Nånstans inser jag ju även att dom dåliga veckorna kanske är ett undermedvetet sätt att sabba viktminskningen för mig själv, för att jag inte ska tappa bort mig själv. Om jag nu lyckas gå ner, kommer jag då även lyckas få ihop det så min självbild stämmer överens med vad spegeln visar?

För om jag inte får det kommer jag ju med stor risk bara gå upp allting igen... Rörigt det där, men det är mycket att fundera över!



1 kommentar:

monica sa...

Jag vet hur du känner dig, Jag e mest arg o ledsen för att ja gått upp för andra gången igen.. vet att ja för ett par år sen tappade 10 kilo men gick man upp, och sen förra året tappade jag nio o nu upp.. fan så jobbigt! o man undrar vad man gör för fel? nu lär man börja om igen då.. förresten ja visst inte att det va din morfar som fixade blommor o allt haha..